دسته‌بندی نشده

استحکام تانکر آب پلی اتیلن و مخازن پلی اتیلن

افزایش فشار آب در ساختمان ها

اگر به هر دلیلی نیاز به خرید تانکر آب پلاستیکی دارید، لازم است که اصول و نکات مهمی را در خرید آن در نظر بگیرید. یکی از نکات مهم و حائز اهمیت استحکام و دوام تانکر آب پلی اتیلن و مخازن آب هستند. به همین ترتیب لازم به ذکر است که مواد ذخیره شده در تانکر آب پلی اتیلن یکی از مواردی است که در طول عمر و استحکام مخزن نقش موثر دارد.

 همچنین محل نصب مخزن آب پلی اتیلن یکی دیگر از عوامل موثر در استحکام منبع آب می باشد. تراز بودن سطح زیر مخزن آب در طول عمر مخزن آب بسیار نقش دارد زیرا در صورتی که زیر سطح محل نصب مخزن تراز نباشد بعد از پر شدن مخزن سنگین شدن مخزن باعث می شود تا در نقاطی خاص که هموار نیست به دیواره های تانکر آب پلی اتیلن فشار وارد شود و در آن نقطه دچار سوراخ شدگی یا ترکیدگی مخزن شود.

اگر شما تانکر آب پلی اتیلن را در فضای باز نگهداری می کنید، در نظر داشته باشید که در معرض هوا و عوامل محیط مثل تابش نور خورشید، دمای بسیار سرد یا بسیار گرم، در بعضی از فصول یخ زدگی تانکر آب پلی اتیلن را مشاهده می کنیم.

تمامی عوامل محیطی با استحکام و دوام تانکر آب پلی اتیلن ارتباط مستقیمی دارد. در شرایطی که هوا بسیار گرم است باید از سایه بان استفاده کرد تا تابش نور خورشید و اشعه های آن موجب کم شدن استحکام تانکر آب پلی اتیلن جلوگیری شود، و در زمستان که هوا سرد می شود و دمای هوا به شدت کاهش پیدا می کند باید سایه بان را برداشت تا نور آفتاب باعث گرم شدن تانکر آب پلی اتیلن شود و از یخ زدگی تانکر جلوگیری شود.

استحکام تانکر آب پلی اتیلن

جدا از استحکام و محافظت از تانکر آب پلی اتیلن باید در نظر بگیرید که دمای مناسب برای سیالات ذخیره شده در مخزن نیز بسیار اهمیت دارد.

مواد اولیه در ساخت تانکر آب پلی اتیلن و نقش آن در استحکام مخزن

یکی از مواردی که در استحکام مخزن آب تاثیر دارد مواد اولیه به کار رفته در تولید تانکر آب پلاستیکی می باشد، به همین دلیل استحکام تمامی مخازن آب با هم یکسان نیست.

مخازنی که از مواد اولیه دارای مواد بازیافتی باشند مقاومت و استحکام آنها در برابر افزایش و کاهش دما متفاوت است.

آب بعد از یخ زدگی حدود 10 درصد افزایش حجم دارد که این افزایش حجم باعث فشار به دیواره های تانکر آب پلی اتیلن می شود، زمانی که مخزن پر از آّب نباشد صدمه ای به مخزن آب نمی رسد زیرا فضای خالی درون تانکر آب پلی اتیلن وجود دارد.

فقط امکان دارد به لوله ها و اتصالات هنگام یخ زدگی آسیب وارد شود و باعث ترکیدگی لوله ها شود. برای نصب اتصالات یک نکته بسیار مهم این است که زمانی که میخواهید اتصالات را نصب کنید، دقت کنید تا فاصله های نصب لوله ها با هم نزدیک نباشد زیرا وقتی مخازن آب پر می شوند
بیشترین فشار به دیواره ها وارد می شود.

 در صورتی که شما لوله های اتصال را نزدیک به هم تعبیه کنید استحکام مخزن کاهش می یابد و در زمان پر بودن مخزن این امر موجب کاهش مضاعف استحکام مخزن آب می شود.

برای جلوگیری از یخ زدگی تانکر آب پلی اتیلن یک راه مناسب دیگر نصب این مخازن در اتاقک ها و یا در فضا های بسته می باشد.

استحکام تانکر آب پلی اتیلن در گرما

آیا مخازن آب در گرما از استحکام کافی برخوردار هستند؟ باید بگوییم مخازن پلی اتیلن نسبت به دیگر مخازن از مقاومت خوبی برخوردار هستند، بسته به
مقدار حجم تانکر آب پلی اتیلن استحکام آنها در دمای بالا مختلف است. در کل استحکام مخزن پلی اتیلنی ناشی از ساختار مولکولی است که این امر موجب می شود تا با افزایش حرارت دمای بدنه مخازن پلاستیکی از مقاومت آن کاسته شود.

مخزن پلی اتیلنی مناسب برای دماهای کمتر از 65 و 70 درجه سانتی گراد می باشد.

استحکام تانکر آب پلی اتیلن

آیا مقاومت و استحکام تانکر آب پلی اتیلن تک لایه کمتر از مخازن سه لایه است؟

باید بگوییم خیر، مخازن پلی اتیلن تک لایه و چند لایه همگی از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار هستند، تنها تفاوت تانکر آب پلی اتیلن تک لایه و چند لایه وجود لایه ای است که آمیخته به رنگ هایی است تا از  تابش نور خورشید به داخل مخزن آب جلوگیری کند و مانع از رشد جلبک شود.

پس می توان به این صورت گفت که استحکام و مقاومت مخازن تک لایه با چند لایه یکسان است و تنها تفاوت آنها ضد باکتری بودن مخازن چند لایه می باشد.

سایت مخزن آبی با هدف فروش انواع مخزن آب پلی اتیلن و تانکر های پلاستیکی برای ذخیره سازی آب و مواد شیمیایی و مواد غذایی و همچنین ارائه پاسخ به سوالات شما مشتریان عزیز در خدمت شماست.  تمامی محصولات فروشگاه اینترنتی مخزن آبی دارای گواهینامه استاندارد می باشند و در این فروشگاه تمامی محصولات ما با کیفیت بالا تولید شده و از مواد درجه یک می باشند.

محصولات مخزن آبی دارای 60 ماه گارانتی می باشند و مزیت این فروشگاه نسبت به دیگر فروشندگان محصولات پلی اتیلنی ارسال آسان مخزن پلی اتیلن به تمام نقاط کشور و همچنین پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. شما می توانید با شماره تماس های فروشگاه ارتباط بگیرید و برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مخازن آب پلی اتیلن و خرید مخازن پلی اتیلنی به صورت آنلاین و تحویل فوری آن از کارشناسان راهنمایی کسب کنید.

0/5 (0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =